El projecte educatiu

La vida quotidiana a l´escola és l’eix central del nostre projecte educatiu. Aquests moments de vida quotidiana són essencials per al desenvolupament autònom dels infants. Ells són els protagonistes de la seva propia acció i, per tant, són ells els que marquen el ritme del seu procés vital.

Les educadores els acompanyem per tal que se sentin capaços i puguin desenvolupar al màxim les seves capacitats segons les seves pròpies necessitats i els seus propis interessos.

“Tot el que el nen obtingui a través de la seva propia experiència li proporcionarà un saber molt diferent d’aquell que guanya quan se li donen les respostes”.

Emmi Pikler

Per tal de dur a terme el nostre projecte donarem importància a:

Les relacions i les emocions

L’escola és un entorn privilegiat on estabir relacions de trobada i d’interacció constant entre famílies, educadores i infants.

Degut a la importància del vincle de l’infant amb la familia tenim molta cura de l’adaptació, acollint-lo i acompanyant-lo en aquest procés.

Cuidem el vincle amb les famílies en el dia a dia de manera que quan arriben poden acompanyar els infants fins a dins de l’aula, podent comentar qualsevol dubte o situació amb l’educadora.

Les educadores acollim amb cura les emocions i sentiments de l’infant que sorgeixen en les diferents situacions que es donen a l’escola  ajudant-los a sentir-se segurs, compresos i confiats. D’aquesta manera es va establint el vincle amb l’educadora.

Els contactes que es donen de manera natural entre les nenes i els nens van creant situacions de relació, de complicitat, de comunicació… que els portaran a establir nous vincles entre els infants.

L’espai i els materials

L’escola bressol ha d’esdevenir un lloc segur per als infants i alhora transmetre tranquil.litat i interés, tot creant un espai de benestar i acolliment. És per això que tots els espais de l’escola estan pensats per proporcionar un entorn ric, que només d’entrar-hi sigui en si mateix educatiu, amb l’objectiu que els infants hi puguin desenvolupar totes les seves capacitats.

Aquests espais són els llocs on la vida quotidiana i el joc fan posible infinitat de situacions d’aprenentatge, tant individuals com col.lectives.

A tots els espais de l’escola els infants hi troben propostes i materials suficients que els conviden a manipular, investigar, crear… Aquests espais els anem adaptant segons les seves inquietuds, interessos, curiositats i necessitats, en funció de l’edat i el moment motriu per tal d’afavorir els seus aprenentatges.

El joc

El joc és una necessitat innata dels infants, és la seva primera eina de comunicació amb l’entorn. Mitjançant el joc els infants experimenten, proven, s’equivoquen, investiguen, creen…

Les educadores proporcionem varietat de materials per cobrir les necessitats de joc i descoberta dels infants, depenent del seu moment maduratiu i dels seus interessos i tenint en compte que aquest material afavoreixi la creativitat i la imaginació.

Pensem en la coeducació a l’hora d’oferir les mateixes oportunitats a nens i nenes; per tant, tenim molta cura a l’hora d’escollir els materials de joc, els contes, les disfresses, les activitats que proposem…

Els hàbits i les rutines

El treball dels hàbits és fonamental a la nostra escola perquè ajuda a potenciar l’autonomia, a reforçar l’autoestima i la seguretat personal dels infants.

A més, el nostre dia a dia ve donat per un seguit de rutines que ajuden l’infant a estructurar el temps i, per tant, a sentir-se segur i confiat.