Escola Bressol Pública Oreneta - Sant Feliu de Guíxols

Els espais

A l’Oreneta considerem que tots els espais de l’escola són educatius i per tant estan ambientats i preparats amb materials que puguin fer assolir els objectius que treballem amb els infants.

Són espais on el joc i la vida quotidiana fan possible infinitat de situacions d’aprenentatge individuals i col·lectives, espontànies i suggerides.

Entrada

Pensada com un espai de trobada i relació amb les famílies de l’escola. Aquest espai va canviant sovint de materials: contes, titelles,… per tal que els infants es puguin sorprendre i gaudir-ne amb les seves famílies.

Aules

Cada grup d’infants té el seu propi espai: l’aula. Aquesta està adaptada i organitzada tenint en compte la diversitat de necessitats, interessos i característiques dels infants del grup. Està pensada per permetre el moviment, joc lliure, alimentació, descans i la higiene dels infants. Totes les aules disposen de canviador i/o lavabo, llum natural i sortida directa al pati.

L’Aula de nadons

Amb 8 places per a infants  de 4 a 12 mesos, aquesta aula té una consideració especial sobretot pel que implica aquesta etapa en el desenvolupament maduratiu dels infants, on són acollits de manera personal i individual i s’hi ofereix un ambient càlid, estimulant, enriquidor i afectiu en el qual els infants es poden desenvolupar al seu propi ritme. L’aula està pensada de manera que els infants puguin estar el màxim de temps possible a terra, des d’on aniran adquirint seguretat , confiança i dia a dia faran progressos en els seus desplaçaments i desenvolupament general.

Les aules de P1

Disposem de tres aules amb 13 places cadascuna per a infants d’1 a 2 anys, en aquestes aules l’acompanyament de l’infant en el seu procés d’aprenentatge és vital ja que és un moment de canvis decisius. Per això, aquestes aules estan pensades per facilitar les eines perquè l’infant des de la seva pròpia autonomia visqui tots aquests canvis de la manera més natural possible. Per fer-ho hi trobaran ambients creats per estimular el joc i les relacions entre iguals, reforçant el coneixement psicomotriu i els hàbits i les rutines quotidianes com a activitats fonamentals. En aquestes aules s’anima als nens a explorar el món que els envolta a través d’una varietat d’oportunitats de joc de descoberta i exploració.

Les aules de P2

Disposem de quatre aules de P2 amb 20 places cadascuna per a infants de 2 a 3 anys. En aquestes aules els infants comencen a canviar el seu joc i la seva manera de relacionar-se ja que ho fan d’una manera més propera amb els altres infants. Són aules pensades per tal de potenciar al màxim l’autonomia dels infants, les seves capacitats i la iniciativa de ser cada vegada més actius i autònoms en les diferents situacions quotidianes.

Sala Motriu i Sala de Psicomotricitat

Amb el joc motriu com a primera eina d’aprenentatge els infants es comuniquen mitjançant el seu cos; per a l’infant el seu cos és un vehicle de relació i expressió, de la qual disposa per a comunicar-se quan encara no ha desenvolupat el seu llenguatge verbal.

Disposem de dues Sales motrius, una de psicomotricitat dura amb estructures i elements per enfilar-se i una de psicomotricitat tova amb coixins, matalassos i elements tous per gaudir del moviment. Aquestes sales son uns espai pensats i preparats amb diferents propostes motrius i materials adients al moment evolutiu dels infants, on els infants tenen la possibilitat d’experimentar i descobrir les possibilitats del seu cos, de conèixer i comprovar les seves capacitats i habilitats motrius, de fer els seus avenços i viure les seves conquestes i emocions.

Sala Taller

En aquesta sala els infants hi trobaran tot tipus de propostes que els conviden a l’experimentació, la manipulació, la imaginació, la descoberta, la creativitat,… ja que s’hi ofereixen diferents tipus de materials i recursos per a fer-ho possible.

Sala de Música

El llenguatge musical ofereix als infants una manera diferent de comunicar-se i relacionar-se. En aquest espai els infants trobaran instruments variats per oferir-los la possibilitat de gaudir dels sons, dels silencis, dels ritmes, de les melodies,… en definitiva a gaudir de la música i la dansa.

Sala de llum

Els infants aprenen a través dels sentits, jugant, experimentant, provant i comprovant. En aquest espai tenen l’oportunitat de crear, mirar, trobar, experimentar,… en definitiva de jugar amb totes les possibilitats que els ofereix la llum: reflexos, colors, ombres,…  Aquesta sala els genera curiositat i es veuen envoltats de màgia, misteri i sorpresa.

Espai exterior

El Pati de l’escola, té una gran importància per a nosaltres, ja que creiem que és una prolongació de l’espai interior de l’escola amb una clara intencionalitat pedagògica.  És un espai molt ampli, on els infants hi trobaran un munt de possibilitats i propostes de joc i una gran diversitat d’oportunitats per a l’exploració, l’observació, l’experimentació, la socialització,… exercitant lliurement les seves possibilitats motrius i aprenent tot gaudint de les experiències i vivències que els proporciona el contacte amb la natura i els elements naturals.

El menjador

És un espai on es promou una alimentació saludable, però també un lloc perquè els infants aprenguin experimentant, on tinguin l’oportunitat de conèixer i respectar els altres, on se’ls desperti l’interès pels aliments, on es potenciï l’acte social de seure a taula, on s’aprengui a gaudir,… La distribució d’aquest espai està pensada per promoure al màxim els hàbits i l’autonomia dels infants.

El dormitori

Per als infants dormir i descansar són necessitats de primer ordre, activitat i descans es converteixen al llarg del dia en una seqüència vital per mantenir l’atenció i assumir tota la informació que els ofereix l’entorn pròxim.

A l’escola el moment de la migdiada arriba desprès del dinar, els infants es renten les mans i tranquil·lament van cap al dormitori on hi troben un espai ventilat, amb baixa il·luminació, sense sorolls i amb un mobiliari que els hi facilita la independència i l’autonomia.