Contingut
2.1 – DISTRIBUCIÓ DE LES AULES 6
3.- AULES DE L’ESCOLA I GRUPS D´INFANTS 10
4.-FUNCIONAMENT DEL GRUP-AULA: 12
4.2 – PROGRAMACIÓ I FUNCIONAMENT: 12
5.-PROGRAMACIÓ ANUAL DE CURS: 14
Lliurament de treballs de Nadal 16
6.-RELACIÓ AMB LES FAMÍLIES 18
6.1 COMUNICACIÓ I RELACIÓ DE L’EDUCADORA AMB LES FAMÍLIES: 18
6.2 LA PARTICIPACIÓ DE LES FAMÍLIES: 19
7.-COL·LABORACIONS AMB SERVEIS EXTERNS 20
7.1 – SERVEIS A LA INFÀNCIA: 20
7.2 –INSTITUTS I UNIVERSITATS 20
10.-CESSIONS D’ESPAIS DE L’ESCOLA BRESSOL A ALTRES SERVEIS 21
11.-PROPOSTES PER AL CURS VINENT 21
11.1 – MILLORES A L’EDIFICI 21
11.2 – MILLORES EN EL FUNCIONAMENT 22
INTRODUCCIÓ
Cal tenir en compte en tota la memòria que aquest curs ha tornat a ser un curs excepcional a conseqüència de la COVID-19.
Aquest curs hem començat amb 5 aules i hem acabat amb 6 ja que hem obert una nova aula d’I0 al mes de febrer.
Ha estat un curs amb força variacions en nombre d’infants, ja que hi ha hagut constants incorporacions d’infants al llarg del curs i també alguna baixa puntual.
L’equip ha treballat amb il·lusió en les activitats i propostes que s’han portat a terme i mantenint les activitats que han estat possibles, tot i que en aquest curs s’ha afegit la dificultat d’haver de treballar en equips diferents fins a finals del mes de maig segons els grups bombolla establerts a l’inici de curs.
Les famílies han col·laborat amb les mesures COVID que hem establert.
La situació actual ens ha suposat un esforç afegit o bé una renúncia tant per part de l’equip com per les famílies, però ha valgut la pena pel bon resultat obtingut.
1.- EQUIP EDUCATIU
Durant el curs hem estat:
- 1 directora
- Carme Calvet
- 1 coordinadora
- Cristina Gui
- 6 educadores tutores
- Nerina Gener (I0)
- Laura Garcia (I0)
- Montserrat Negre (I1)
- Elisabeth Díaz (I1)
- MªRosa Pascual (I2)
- Verònica Rojas (I2)
- 3 referents de menjador i tardes
- Maria Calvet
- Dolors López
- Mª Constanza Benaglio
- 3 educadores de reforç
- Dolors López
- Maria Calvet
- Mº Constanza Benaglio
- 1 practicant DUAL
- Brenda Camila Sandagorda
Valoració:
Durant aquest curs hem tingut una educadora més per al programa COVID.
Degut a la situació excepcional ha calgut més personal simultani en els diferents grups bombolla.
A més, la directora està gaudint d’una jubilació parcial de manera que es van combinant períodes que treballa i períodes que no.
Aquest fet ha suposat que la Cristina Gui ocupi la tasca de coordinació però amb funcions de direcció.
1.1 – REUNIONS D’EQUIP
Les valorem positivament ja que és l’únic espai que disposem per tractar temes d’equip educatiu, tot i que hem hagut de reduir l’estona de reunió i aquest fet ha comportat que no haguem pogut tractar més temes pedagògics, sinó preferentment els d’organització i funcionament.
Aquest curs valorem negativament que les educadores de reforç, referents de menjador i tardes, no hagin pogut assistir a les reunions d’equip degut al nou horari d’aquestes. Intentarem que el curs vinent hi puguin assistir encara que sigui de forma rotatòria.
Es valora positivament que una de nosaltres de manera rotativa agafi acta de la reunió amb la tablet i ho comparteixi al drive perquè les persones que no puguin assistir estiguin al dia del què s’acorda.
A nivell general, es considera que a les reunions hauríem de reservar espais per parlar de temes pedagògics, ja que si no els temes quotidians o pràctics ens esgoten el temps.
Durant aquest curs hem fet dues trobades amb la Begoña i l’Elisenda de Serveis Socials per tal de compartir informació, la qual cosa ens sembla positiva. Pensem que també seria positiu que a nivell d’equip trobéssim espais per parlar d’altres problemàtiques.
Proposta per al curs vinent:
Acordem que tindrem la memòria penjada al Drive per poder repassar les valoracions i les propostes de les activitats a realitzar.
Acordem que la persona que prengui acta a les reunions escriurà les valoracions de les activitats directament a la memòria.
Marcar un temps per poder tractar temes pedagògics a nivell de funcionament d’escola i que aportin aspectes positius en les línies d’actuació de l’equip. Pel curs que ve acordem dedicar la última reunió de cada mes a tractar temes pedagògics.
2.-ELS ESPAIS
2.1 – DISTRIBUCIÓ DE LES AULES
S’han distribuït les seccions en grups bombolla:
- I0: 2 Bombolles – Aula 3 i Aula 4.
- I1: 2 Bombolles – Aula 9 i Aula 10
- I2: 2 Bombolles – Aula 5 i Aula 6
Cada educadora a l’inici de curs organitza el mobiliari i els materials de l’aula segons l’edat del grup d’infants i es va adaptant al llarg del curs segons les seves necessitats.
Pel menjador i dormitori s’han seguit utilitzant les aules 1 i 2 on hi ha l’office. Els infants han estat separats per taules respectant els grups bombolla.
Valoració i propostes
Valorem positivament aquesta distribució pel bon funcionament dels grups.
Seguim trobant a faltar mobiliari i material motriu adequat a aquestes edats.
Comprar mobiliari nou o material per poder restaurar el vell.
Segueix essent un problema el canviador de les aules 9 i 10 per les seves mides, tot i que la visibilitat de l’aula és bona.
2.2 – MATERIALS I JOGUINES
Una part dels materials de les aules prové d’aportacions de les famílies, degut a això és un material que es deteriora ràpid i caldria invertir en la compra de més material adequat per escola bressol.
A més, el fet de la desinfecció de les joguines de manera més freqüent aquest curs ha fet que estiguin molt més deteriorades.
De cares a la propera adquisició de joguines tindrem en compte comprar-les més adequades a infants d’I0-I1-I2 de tipus experimentació, manipulació,…
Valoració i propostes
Reclamar partida per comprar joguines.
Mantenir el material comú (material construït per nosaltres) i establir un mecanisme per reparar-lo en cas necessari.
Establir un lloc per deixar el material per reparar (la sala de reunions del soterrani) i una dotació horària per fer-ho.
Demanarem a les famílies, de manera periòdica, material inespecífic per anar-lo renovant, per exemple: embuts, estris de metall, pots, etc.
2.3 – ALTRES ESPAIS
Sala gran
La sala de motricitat dura la tenim distribuïda per horaris i grups-bombolla.
Té molt mala sonoritat i caldria buscar una solució.
Proposta de millora:
També caldria renovar els elements de joc i restaurar l’estructura.
Sala de psicomotricitat
La sala de motricitat tova la tenim distribuïda per horaris i grups-bombolla.
És un dels espais de l’escola més ben equipats quant a material.
Taller
El taller el tenim distribuït per horaris i grups-bombolla.
L’hem utilitzat molt a I1, amb tallers temàtics.
Ha anat bé tenir aquests espais per fer altres activitats.
Pensem que caldria més material d’experimentació com també caldria renovar i ampliar el material de joc heurístic.
Hi hem posat tot el material de la sala de música per poder fer tallers musicals.
Proposta per al curs vinent
La sala de taller el proper curs serà reconvertida en la Sala de Psicomotricitat ja que hem d’adaptar els espais de l’escola a l’increment de demanda de places per al curs 22-23.
Demanar material a les famílies tant de joc heurístic com d’experimentació. Acordem demanar material per la panera dels tresors a les famílies d’I0, de joc heurístic a les d’I1 i d’experimentació a les d’I2. Farem un llistat amb el material que volem perquè les famílies s’apuntin.
També demanarem panderetes per Nadal.
Sala de llums
La sala de llums la tenim distribuïda per horaris i grups-bombolla.
La sala de música l’hem començat a reconvertir en la sala de llums. Aquest any l’hem utilitzat força a I2.
Proposta per al curs vinent
De cara al curs vinent aquesta sala la utilitzarem com a sala de llums i taller de música i audiovisual.
Passadissos i entrada
Els passadissos els hem pogut utilitzar com a espai alternatiu de joc.
A la placeta hi hem organitzat diferents activitats a I2.
Proposta per al curs vinent
Acordem mantenir-los i anar renovant-los quan calgui.
Pati
Hem hagut de partir el pati en tres espais diferenciats per respectar els grups bombolla amb unes tanques de fusta amb portes. La banda esquerra l’han utilitzat els infants d’I1, la banda dreta els infants d’I2 i el tancat els infants de I0.
Aquest curs ens han substituït el paviment del terra de l’espai dels nadons per un paviment continu de cautxú.
El mes de maig ens han fet un racó amb plantes naturals a l’espai d’I1 i al voltant del pi del pati i està previst que aquest estiu ens facin una altra zona amb elements naturals a l’espai d’I2.
Tenim un pati que a nivell d’espai és molt ampli i adequat i hi ha moltes ombres i elements que proporcionen la motricitat gruixuda. Hem incorporat uns quants troncs i cordes per gronxar-se als arbres, però hi trobem a faltar més elements naturals i desnivells com també propostes que proporcionin el joc de descoberta i puguin treballar la motricitat fina.
Proposta de millora:
Es necessita un manteniment especial dels diversos materials del pati.
S’hauria d’arreglar la porta del comptador de l’aigua i fer una pintada als bancs.
Caldria posar greix a la part superior de la reixa per tal d’evitar que entrin els gats.
Seria bo tenir una protecció a dalt de l’escala.
S’ha fet alguna actuació al pi de manera que no hi van tants coloms i s’ha solucionat en part el problema de la brutícia de l’estructura.
Caldria un manteniment anual de les estructures de fusta del pati i dels elements naturals.
Tornar a moure les pedres.
Propostes per al curs vinent:
Realitzar un taller o projecte de plantes i/o flors de cara a la primavera.
Material de pati:
Discos de llenya.
Tubs PVC.
Caixes de plàstic.
Pedres decorades.
Jocs de tubs fet en un panell.
Cordes i gomes per penjar dels arbres.
Bidons.
Utilitzar les taules amb piques del taller.
Mirar el magatzem per si hi hagués algun material.
S’acorda que demanarem a les famílies material concret per fer aquests jocs.
3.- AULES DE L’ESCOLA I GRUPS D´INFANTS
INFANTS PER AULA
Durant aquest curs hem utilitzat les aules 3, 4, 5, 6, 9 i 10, i les aules 1 i 2 per menjador i dormitori respectivament.
Grup I0 (aula 3) :
Es va obrir el grup al mes de setembre. Va començar amb 4 infants i ha acabat amb 8.
Grup I0 (aula 4):
Es va obrir el grup al mes de febrer. Va començar amb 1 infant i ha acabat amb 8.
Grup I1 (aula 9):
Es va començar al setembre amb 7 infants i ha acabat amb 13 infants.
Grup I1 (aula 10):
Es va començar al setembre amb 7 infants i ha acabat amb 13 infants.
Grup I2 (aula 5):
Es va començar amb 14 infants, i ha acabat amb 18 infants.
Grup I2 (aula 6):
Es va començar amb 14 infants i ha acabat el curs amb 16 infants.
Grup de tardes (aula 1 i 9):
Matriculat només de tardes, no hi ha hagut cap infant.
Infants que fessin matí i tarda només n’hi ha hagut 1.
Matí més menjador, fins a les 4 de la tarda, han estat 13 i fins les 5 han estat 7 infants.
Menjador:
Van començar el curs amb 3 i han acabat amb 17 fixes. A part d’aquests, hi ha hagut infants que s’han quedat esporàdicament, alguns d’ells d’una manera força regular durant el curs.
Valorem molt positivament que a l’inici de curs les ràtios d’infants per aula hagin estat més baixes:
– Hem pogut atendre de forma més individualitzada a cada infant.
– Hem pogut dedicar més temps a les necessitats personals de cadascú.
– Hem pogut acompanyar a la gestió de les emocions de manera més acurada.
– Ens ha permès adonar-nos de situacions que amb un grup més nombrós no podríem.
– En el cas de tenir infants amb dificultats ens ha permès atendre’ls millor.
– Com a educadores ens ha permès sentir-nos més satisfetes de la nostra feina.
INFANTS DERIVATS A ALTRES SERVEIS
Infants que van a CDIAP :
Hi ha hagut 6 infants que ja assistien regularment i 5 infants derivats per les educadores per diferents necessitats.
Famílies de serveis socials:
Hi ha hagut 15 famílies en seguiment per Serveis Socials i 2 en seguiment per l’EAIA.
Infants amb bonificació:
Aquest curs hem tingut a l’escola 40 infants amb bonificació.
4.-FUNCIONAMENT DEL GRUP-AULA:
4.1 – PROCÉS D’ADAPTACIÓ
Les famílies de les noves incorporacions han pogut entrar a l’aula i s’han pogut quedar els dos primers dies durant una estona. L’aula que tenia tots els infants nous ha fet dues entrades, una a les 9h. i l’altra a les 11h. de manera que no coincidissin tantes famílies dins de l’aula. A partir del tercer dia les famílies ja no s’han quedat a l’aula i els infants han anat augmentant progressivament el temps d’estada.
Hem començat amb un reforç fix a I1 i a I2.
L’aula d’I0 des del mes d’octubre ha tingut un reforç fix per l’elevat nombre d’infants.
Per aquest procés d’adaptació, hem tingut molt en compte les necessitats de cada família adaptant-nos amb flexibilitat a cada cas.
4.2 – PROGRAMACIÓ I FUNCIONAMENT:
Aquest curs les famílies han entrat fins a l’aula a portar els infants, segons les mesures COVID establertes.
A les aules partim de la programació dels hàbits i rutines. En base a això, cada educadora organitza l’espai per racons segons les necessitats del propi grup. Aquests racons van variant segons els interessos dels infants.
Dins el curs escolar hi ha unes activitats concretes que es programen conjuntament per tots els grups.
Aquest curs, fins al mes de maig no hem pogut funcionar per seccions, excepte al moment del pati.
Durant aquest curs hem hagut de fer alguns canvis:
- Seguim rentant les mans de manera més freqüent i de manera més conscient.
Hem rentat les mans just abans i després dels menjars: esmorzars, dinars i berenars, tot i que és complicat fer-ho i hem de reflexionar com ho portem a terme sobretot després de l’àpat quan no es té reforç.
- El reciclatge: l’hem seguit treballant com un hàbit més de l’escola, introduint diferents contenidors (vidre, paper, plàstic, rebuig) per llençar a les escombraries. Ho hem anat introduint gradualment; primer ho feien les educadores fins que els infants ho han anat integrant i cada vegada ho poden fer de manera més autònoma.
- Acordem reflexionar sobre el tema per millorar.
Proposta per al curs vinent
Acordem posar en comú les unitats didàctiques dels hàbits i les rutines i les activitats comunes que fem per adjuntar-ho al PEC.
Acordem buscar un temps per poder elaborar unitats didàctiques dels racons, activitats d’aula, tallers… per tenir un ventall de recursos per utilitzar durant el curs.
Proposem que per al curs que ve els infants segueixin portant el seu pitet i els seus coberts, per l’esmorzar i berenar. A partir del setembre proposem tornar a beure amb els gots.
4.3 – MENJADOR
Des de l’inici de curs ens porten el dinar de càtering.
Hi han assistit un elevat nombre d’infants d’I0. Els horaris tan personalitzats de menjar d’aquest grup d’infants ha fet que dinin a l’aula amb les educadores tutores i de reforç de la secció.
Durant aquest curs hem funcionat amb dues educadores de menjador i tardes per respectar els grups bombolla.
Aquest curs el menjador ha funcionat bé amb el personal establert i hem observat que els infants menjaven millor perquè esmorzaven més aviat. A l’hora del dinar hem dividit els infants respectant els grups bombolla en dos grups, un d’I1 i l’altre d’I2. Les educadores de menjador i tardes recollien els infants, agafaven les motxilles, els portaven al menjador, dinaven i els posaven a dormir.
Aquest curs hem seguit amb l’hàbit de rentar les dents als infants d’I2 i ha anat molt bé.
Proposta per al curs vinent:
Redistribuir l’espai del menjador a l’actual sala de psicomotricitat, el dormitori a l’aula 10 i l’aula de tardes a l’aula 9.
5.-PROGRAMACIÓ ANUAL DE CURS:
FESTES TRADICIONALS, ACTIVITATS I SORTIDES
Curset d´estiu 2021
Teníem 1 grup d’infants d’I0, 1 grups d’infants d’I1 i 2 grups d’infants d’I2. Hi havia dues entrades separades; els d’I1 i I0 entraven i sortien per la porta principal i els d’I2 entraven i sortien per la placeta.
Cada dia portaven el material per jugar amb aigua i ho fèiem tots els dies que ens anava bé. Un dia a la setmana fèiem l’esmorzar de fruites però sense compartir res.
Activitats de tardor
Mitjans d’Octubre
Aquest any hem seguit fent tallers de tardor durant una setmana. Les famílies ens han proporcionat fulles seques i material de tardor divers.
Els d’I0 ho hem fet a l’aula, els d’I1 al taller i els d’I2 hem fet l’activitat a la placeta.
El 29 d’octubre hem fet una festa de tardor al pati i hem menjat castanyes i moniatos.
Quadres Nadalencs
21 de Desembre
En un primer moment ho teníem organitzat per fer-ho de cares al públic, però finalment degut a l’increment de casos de covid ho varem fer com a activitat interna.
Els infants han vingut disfressats de pastorets i pastoretes. S’ha fet durant el matí en horari lectiu, posteriorment les famílies han rebut un muntatge de fotos i vídeo.
De cara al curs vinent tampoc representarem quadres de caire religiós.
Les educadores valorem que en general ha anat bé; els infants han estat tranquils.
Proposta per al curs vinent:
Continuem pensant que falta material de decoració pels quadres i intentarem buscar un temps per fer-ho.
Seguirem fent aquest format perquè funciona molt bé.
Proposem fer-ho a l’aula 1 o 2 durant una setmana i anar-hi passant tots els grups.
Cagatió
Dimecres 22 de desembre
Hi col·labora l’AMPA amb el regal i l’esmorzar. Els nens s’ho han passat molt bé i han viscut la màgia de donar menjar al tronc durant tota la setmana.
A l’activitat hi han participat I0, I1 i I2.
A I0 ho hem fet a l’entrada, a I1 ho hem fet al taller. Alguns ho han viscut molt bé i d’altres han anat a la seva. En general, ho valorem bé i el regal molt adequat.
A I2 ho hem fet per separat i ho valorem molt bé; els infants ho han viscut molt i ho han gaudit molt. El regal ha estat molt adequat.
La quantitat de menjar tant de pa com de xocolata ha estat correcta tant per I1 com per I2.
Decoració de Nadal
Aquest any no hem fet el pessebre a l’entrada de l’escola, hem fet l’arbre de Nadal amb la decoració que ha elaborat l’AMPA. Ens hem fet una foto de grup per tal que les famílies ho poguessin veure.
Lliurament de treballs de Nadal
Dimecres 22 desembre
Hem entregat els treballs a les famílies a mesura que venien a recollir els infants.
Ho valorem molt positivament perquè és un moment tranquil i pots estar per cada família.
Aquest dia també s’han emportat el detall que l’AMPA penja a l’arbre de Nadal per cada infant.
Olimpíades
Hem fet un circuit al taller i hi hem anat passant per aules i també hem fet curses els d’I1 al passadís d’ I0 i els d’I2 al pati.
Rua de Carnaval
Divendres 1 d’abril
Els d’I2 hem fet la rua pels carrers del barri amb música de l’altaveu de l’escola sense la col·laboració del Baldiri, del rei carnestoltes ni de la policia. Ens han vingut a veure les famílies.
Els d’I1 els hem acomiadat des de la sala gran.
Les famílies han col·laborat fent la disfressa de pintors.
Photocall
Setmana del 28 al 31 de març
Aquest any ho hem muntat al taller.
Hem demanat material nou a les famílies i no han col·laborat gaire.
A I1 hem fet el Photocall els dos grups per separat i ha anat bé perquè els infants han estat més tranquils. A I2 també ho hem fet per separat.
Ha anat bé posar la pancarta del Photocall al llarg de tota la porta corredissa de la Sala Gran, per tal de tenir més espai per fer les fotos o fer-ho a la sala de llums.
Proposta per al curs vinent:
Idea de disfressa pel curs vinent: jardiners, amb un davantal amb flors i una corona amb una regadora al cap.
Festa de disfresses
Dimarts 5 d’abril
- LA FESTA: Aquest any a causa de la COVID hem fet la festa al pati després d’esmorzar .La música l’hem posat nosaltres i ha anat molt bé. Als nens els hi ha agradat molt.
- L’ESMORZAR: L’AMPA ens ha convidat a l’esmorzar, han portat pa amb xocolata. Cadascú ha esmorzat a la seva aula.
- FOTOS DE GRUP: Les hem fet les educadores mateixes, cadascú a la seva aula. Valorem bé fer-les nosaltres mateixes amb l’ajuda de l’educadora de reforç, els infants estan més tranquils.
Proposta per al curs vinent:
Estaria bé crear una llista de reproducció amb les cançons que vulguem posar per les festes.
Pel que fa a la festa de disfresses i si és que es fa a dins pensem que va millor a primera hora perquè és més pràctic però també creiem que després d’esmorzar fa més festa i les famílies quan vénen a buscar els infants veuen l’ambient de festa.
Sant Jordi
Divendres 22 abril
Hem fet una paradeta a l’entrada amb les postals que han fet els infants i els contes que ens ha regalat l’AMPA i ens hi hem vingut a fer una foto de grup. L’AMPA ens ha convidat a l’esmorzar, han portat coca de sucre.
Hem fet una cercavila des de la placeta fins a la sala gran amb el drac i música.
Dia de l’Escola
Diumenge 19 de juny
Les famílies han muntat tallers al pati i han acabat amb un concert d’un pare de l’escola. Hi ha hagut moltes famílies que han participat i molta afluència de públic.
Festa de Graduació
Dimarts 21 de juny
Ho hem fet de manera interna al pati de l’escola. Hem compartit la graduació amb tots els infants de l’escola.
Els infants d’I2 s’han anat graduant per aules davant de l’aula 10 i han sortit d’un en un per la porta de l’aula. Hem compartit moltes fotos amb les famílies.
Els infants han portat la samarreta que havien pintat pel dia de l’escola.
Hem esmorzat al pati.
Festa fi de curs
Volíem fer una festa al pati amb música, però degut al mal temps hem hagut de fer una cercavila amb instruments pel passadissos de l’escola fins a la sala gran on ens esperaven els infants d’I1 i hem fet una mica de festa. Els infants s’ho han passat molt bé.
6.-RELACIÓ AMB LES FAMÍLIES
6.1 COMUNICACIÓ I RELACIÓ DE L’EDUCADORA AMB LES FAMÍLIES:
Hem viscut una certa dificultat pel fet de no poder-nos comunicar amb algunes famílies d’altres cultures per no entendre ni parlar el nostre idioma.
A nivell general es valora molt positivament el Kinder Tic.
Acordem com a equip que tots els aspectes dirigits a les famílies (informacions, reunions, activitats…) els farem només a través del Kinder Tic.
CONTACTES AMB LES FAMÍLIES
El funcionament normal de la nostra escola permet un contacte diari amb les famílies ja que les portes sempre estan obertes i poden accedir a l’aula i comentar qualsevol inquietud , dubte… que puguin tenir.
A part d’aquests contactes, durant el curs tenim programades les següents trobades:
Amb direcció
- Jornada de portes obertes: Aquest any hem pogut oferir la jornada de portes obertes de la manera habitual però amb una durada més curta per tal d’adaptar-la a la situació actual de pandèmia. Alhora també hem penjat la presentació virtual al facebook i instagram.
- Pre-inscripcions i matricules: S´han tornat a fer de manera presencial a l’escola.
Amb les educadores
- Entrevistes inicials: Abans de començar el curs hem fet una entrevista amb la família de cada infant, per tenir un primer contacte i conèixer la dinàmica familiar. Ho seguirem fent ja que va molt bé tenir aquesta informació abans de començar.
- Reunió de presentació de curs: Habitualment la fem la primera setmana de setembre, és a nivell grup-aula i així les famílies ja poden conèixer l’aula on estaran els seus fills/es i el seu funcionament. Aquest any no l’hem pogut fer per la situació de la covid. La valorem molt positivament perquè permet que les famílies es situïn abans de començar el curs, i també seguir fent-les a les 17:15h. perquè l’assistència és bona.
El fet d’incloure a la convocatòria que els infants no poden assistir a les reunions ha donat un bon resultat.
- Entrevistes de seguiment: Aquest curs hem pogut recuperar la realització d’aquestes entrevistes. Hem enviat els informes a finals de juny per Kinder-tic per tal de fer-los arribar a les famílies.
6.2 LA PARTICIPACIÓ DE LES FAMÍLIES:
La majoria de famílies costa que s’impliquin en les diferents activitats de l’escola.
Pel que fa al funcionament de l’AMPA valorem positivament la relació que s’ha establert entre la nova junta i l’equip Educatiu de l’escola per la qual cosa tot ha anat més fluït. Han mostrat molta receptivitat a les nostres propostes.
Durant aquest curs s’han pogut tornar a fer reunions de famílies amb l’AMPA per a tractar temes del seu interès.
Valorem positivament que des de direcció es porti la coordinació amb l’AMPA.
7.-COL·LABORACIONS AMB SERVEIS EXTERNS
7.1 – SERVEIS A LA INFÀNCIA:
- CDIAP: Valorant la relació de l’escola amb el CDIAP, caldria dir que sempre és positiva de cara als infants i les seves famílies però per a nosaltres com a professionals sol ser-nos només d’ajuda en alguns casos.
- SERVEIS SOCIALS: Durant aquest curs hem fet dues trobades amb les professionals de Serveis Socials. Des de que hi ha la Begoña i l’Elisenda és més fàcil intercanviar informació.
- EAIA: Aquest any hem tingut tres visites amb ells per tal de tractar els dos casos que tenim.
- EAP: Han vingut a recollir informació de dos infants.
- CEIP’S: Hem tingut contacte amb algunes de les escoles de Sant Feliu pels infants que van a I3.
7.2 –INSTITUTS I UNIVERSITATS
- PRACTICANTS: Aquest curs hem tingut una practicant de l’IES Sant Feliu que durant el mes de juny ha estat fent pràctiques en format DUAL i una practicant amb format FCT.
Valorem positivament el fet que vingui a fer pràctiques sobretot al matí que és quan millor veu el funcionament de l’escola i les seves activitats.
8.-XARXES SOCIALS
Aquest curs hem mantingut el perfil de facebook i el d’instagram on hi hem fet dues o tres publicacions setmanals per donar visibilitat a la nostra escola.
Des del curs passat tenim en funcionament la nostra pàgina web.
Proposta per al curs vinent:
Acordem que a partir d’ara seguirem penjant contingut al facebook, instagram i web. Procurarem que a les imatges no es vegi la cara dels infants en un primer pla, que siguin més generals.
Per fer tot això cal dotar alguna persona d’hores comunitàries per fer-ho.
9.-CURS DE FORMACIÓ
A finals d’aquest curs hem iniciat el curs de formació de 60 hores “Mirar la Infància: cures quotidianes de qualitat” de la formadora Teta-à-Porter, ofert dins el Pla de Formació de l’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols.
10.-CESSIONS D’ESPAIS DE L’ESCOLA BRESSOL A ALTRES SERVEIS
Des d’octubre cessió de l’aula 7 a l’àrea de Serveis Socials pel programa Fem Família: Espai nadons i Espai infants, en sessions de tarda dos dies a la setmana. Des del mes de gener aquestes sessions es fan a la Sala Gran i a la Sala de Psicomotricitat degut a les obres de millora que s’estan fent a l’aula 7.
11.-PROPOSTES PER AL CURS VINENT
11.1 – MILLORES A L’EDIFICI
Cal condicionar els tancaments de les aules, des de la 1 a la 8.
Cal arreglar els termòstats de la calefacció
Cal netejar i mantenir les estructures del pati.
Caldria posar espuma d’aïllament acústica a les sales.
Millorar la ventilació de l’escola i condicionar les sales comunes.
11.2 – MILLORES EN EL FUNCIONAMENT
Ens proposem fer:
- Recull d’unitats didàctiques de racons i activitats de l’aula i de les sales comunes per poder anar consultat durant els cursos.
- Fer servir un magatzem per guardar ben etiquetats tots els materials de cada unitat didàctica.
- Tenir la memòria penjada al Drive i anar-la modificant quan valorem les activitats de la programació, en temps real.
- Parlar sobre com podem millorar amb el reciclatge.
- Realitzar una foto de grup de cada aula durant el curs.
- Repassar les propostes d’alimentació saludable per fer-les arribar a les famílies a principi de curs.
Equip educatiu de l´Escola Bressol Pública Oreneta
Juny 2022